Dragane (Nešković, a ne ja
), kada je reč o SPOS-u, sasvim je normalno da se govori o organima tog saveza. Primer je nasrtaj na predsednika SPOV. Samo „spinovanjem“ javnosti se to trpa pod tepih. Kada pogledaš rad organa SPOS, to to je slika države: potpuna obespravljenost ljudi.
Sada je na RTS emisija o saobraćaju i uvodi se zakon da se mladima zabrani vožnja u određenom vremenu i do određene kubikaže vozila (ili nešto slično). Zamislite „mladog vozača“ koji se oženio i koji je po svim parameterima primer i uzor i koji mora da poveze člana porodice u bolnicu u pola noću vozilom jače kubikaže. On će biti prikazan u statistici kao vozač „kriminalac“. Ali su u predstavljanju emisije rekli da ima onih vozača koji imaju više krivičnih prijava i koji imaju „jaka leđa“ i niko im ništa ne može. Država već „ne dozvoljava“ mladim ljudima da zasnuju porodicu jer neće moći da je izdržavaju (uništila je sve što se može uništiti i ostavila ih je bez posla). Ovime se to može još učniti težim i zasnivaće porodice „pod stare dane“. Ima mnogo drugih stvari koji otežavaju život zbog korupcije ili nebrige države.
Problem SPOS-a je daleko tragičniji kada se posmatra u tom svetlu. Neko predloži i dobru ideju ili ukaže na problem ili objavi informaciju i onda bulumenta neotesanih (
ovo se odnosi na grupu koja je skoro uvek ista, a ne na većinu) skoči na njega umesto da razmatra te podatke i krene u rešavanje problema. Na kraju preglagača puta za rešenje problema pojede mrak. I to se radi sa stanjem da on nije „naš čovek“.
To su dva primera za poređenje koja su mi pala na pamet. Nažalost ima hiljade primera.
I nažalost ljudi su takvi i sete se kada im problem zakuca na vrata: vide samo sebe i ne obaziru se na nešto što se drugome dešava. Zaboravljaju da će pogrešan sistem stvarno jednom zakucati na njihova vrata. Tako nešto vodi do dna. Navode se građani da rešavaju probleme korupcijom i van sistema umesto da lagano grade dobar sistem i dobru državu. Samo, ne može se reći da su ljudi loši. Sistem je loš i ljudima šalje pogrešne informacije ili veliča pogrešne vrednosti, da bi mogao da manipuliše narodom. U tom smislu kažem da su ljudi takvi. Treba da se otrgnu i proveravaju vesti, razmišljaju o mogućim posledicama i prate činjenice, a ne propagandu.
Tako da nisi i jesi dobro napisao da neki kritikuju SPOS. SPOS je cela organizacija, a organi SPOS-a samo oni koji treba da sprovode odluke. Izgleda da neki organi SPOS-a korumpiraju javnost saopštavanjem netačnih podataka i navode da se donose loše odluke (primer je treći mandat predsednika saveza). Dobre stvari se ne kritikuju ali nema potrebe da se bezgranično hvale (osim ako nema nepopravljivu želju da ga „odozgo“ ubeleže pod stavkom "naš čovek").
Dobre stvari se žive, odnosno stvaraju se uslovi za opstanak dobro organizovane zajednice ljudi. Loše stvari se kritikuju i nužno je da se menjaju.
Primer koji ću napisati u postskriptumu je slikovit i govori kakav sistem imamo. Pa da krenem
:
PS
Dobio sam pre tri meseca obaveštenje javnog tužioca da „amnestira“ one koji su doprineli da mi teretno vozilo naleti u dvorište i napravi štetu (i izazove potencijalnu opasnost po učesnike u saobraćaju na putu ili u mom dvorištu). Jedino što mi je saopšteno da se ne goni po službenoj dužnosti. I pouka da mogu uputiti primedbu Višem javnom tužilaštvu. Kada ima je Viši javni tužilac vratio predmet (nije ga odbacio) ono su to protumačili kao primedbu na rad javnog tužioca (mesne nadležnosti, da bude jasnije). Bez pouke o pravnom leku, sa odbijanjem mogućeg krivičnog dela koje potiče iz zakona o saobraćaju, opravdali su pogrečne postupke javnog tužioca itd. Sličan primer sam našao na internetu (jedini koji sam mogao naći). To je sa jednog sajta iz BiH i tiče se odluka koje je razmatrao i rešio Vrhovni sud.
Vozilo nehotično pokrenuto u garaži je vozilo u upotrebi, po odluci Vrhovnog suda.
Kada vas zaustave i kazne što nemate zimske gume, vi niste izazvalii udes, vreme je sunčano i uslovi za vožnju idealni. Svrha kažnjavanja je preventivna. Zakoni služe i za prevenciju (to piše i u Krvičnom zakonu). U slučaju koji se meni dogodio nema prevencije. Može se pokrenuti teško teretno vozilo izazavati štetu (i biti potencijalna opasnost) i nikome ništa. Zato što
vlasnik vozila ima ujaka u gradskom MUP-u. Par dana posle nezgode (po mom mišljenju je reč o saobraćajnoj nezgodi i ako su službena lica utvrdila da to nije to! iako je vozilu ušlo sa javnog puta) na istom mestu je dovezen kamion kiper i postavljen u isti položaj tako što nije obezbeđen od pokretanja (član 68 Zakona o bezbednosti u saobraćaju). Kada se pogleda taj član (član 68), kada se pogleda u zakonu definicija saobraćajne nezgode, to ima vezu sa članom 289 kZ, ali
„ujka“ u policije je jak pravni mehanizam i nema krivičnog dela ugrožavanja bezbednosti saobraćaja, nema izazivanja opšte opasnosti motornom silom po članu 278/5 (iz NEHATA). Pazite, majstor je pokrenuo vozilo iz nehata. A startovao ga je pola sata. Vozilo koje nije zakonski obezbeđeno. To je Srbija. Naravno, nije još završeno nastavljamo proces. Ima viših instanci u državi.
I država (i SPOS) računa na to da će građanin odustati, jer je
procedura tako zamršena da seljudima oteža život. Napisao sam više „dokumenata“ u vezi sa SPOS-om u vidu molbi i prijava i odustao radi „mira u kući“. Oni su upravo zbog toga nastavili po starom. Ovoga puta je tome došao kraj. Obratite se organizaciji da proceni osnovanost vaših stavova, nađe se pravosnažna presuda po istom pitanju (ovo je vrlo veliki posao) i rešićemo i to sa SPOS-om. Nažalost, tako se mora. Kada nekoga više upozorovate i one se ne promeni, budete prinuđeni da radite drugačije.
SPOS (čitaj RŽ ali i pojedine odluke organa saveza) nas navode da moramo čiati i zakone. Nažalost nisu navodili ljude da čitaju zakone koji su bitni za pčelare (kao što je ono o PIO) već neke druge. Hvala SPOS-u, i na ovoj vrsti obrazovanja.