Uticaj tržišta potire
zasluge pojedinca. To se ne priznaje samo u državama (ili glavama pojedinaca) sa boljševičkim ustrojstvom. Mogao bi pojedinac da utiče, ali ako ima kompaniju sa obrtom koji je u redu veličina milijardi dolara (može i evrova). Poznat je slučaj jednog takvog, koji je kod ruskih predsednika mogao svojim avionom da sleti kad hoće.
I na zvaničnom forumu se posle ubeđivanja
(između ostalih i mene lično). Branjen je stav da je
sve stvar AKCIJE, mimo tržišta, a malo zatim iznenada se pojavilo i
tržište.
A ima i poruka, gde je tržište navedeno 7 puta, a akcija nijednom. Znači: ipak TRŽIŠTE.
Uspeh u našem izvozu zavisi od stanja kod većih proizvođača.
Jedan zanimljiv link je ovde(samo upišite odgovarajući mesec i može se videti i godišnji izvoz Argentine, ali i nekih drugih zamalja - npr. Brazila ili
Meksika)
A ima i još puno sajtova, samo ih treba naći.
Na ovom sajtu se vidi kada je „žetva“ meda u pojedinim zemljama (u kojim mesecima) koje utiču na svetsku cenu.
www.iheo.orgPravi uticaj na tržište je proizvodnja i plasman meda od strane velikih igrača, a Argentina, Brazil ili Meksiko to jesu. I naravno uvek prisutna Kina. Pojavljuju se i neke zemlje koje nisu bile na mapi jačih izvoznika i to je uglavnom med iz Kine.
Tako da akcija (
politički izum) nije neka sposobnost pojedinca, nego stanje tržišta. Što se tiče bagrema, imamo zemlje u susedstvo koje na izvoz jako utiču. Ako kod njih bude puno meda, nešto splašnjava naša „akcija“ i obrnuto. I kad je reč o vrsti meda, nije baš tačna formulacija med po svetskoj ceni, već bi tačnija bila BAGREMOV med po svetskoj ceni. U okviru "akcije" otkup meda suncokreta miruje.
I tu je dat neoprezan savet i predviđanje: : Оријентишите се на багремову и сунцокретову пашу, ти медови имаће најбоље цене. . Kasnije su ljudi koji su hteli da se informišu po pitanju suncokretovog meda bili čašćavani raznim epitetima. Naravno, ne želim da ih javno branim, ne brane ni oni mene.
Znači, radi se o „političkoj“ kategoriji za neupućene. Voleo bih da sam efekte te akcije video letos, kada se javio problem sa GM polenom. Ta ujdurma je odraz rasta cena meda na svetskom tržištu. Uvoznici, normalno imaju manju zaradu, ako skupo plate med. Potrošači na to odgovore slabijom kupovinom. Čak je bilo naznaka da je spor oko GM polena podignut na državni nivo (Argentina i Nemačka – EU; kažem Nemačka, jer su oni ubedljivo najveći uvoznici).
Postojao je i raniji sukob oko nekog sredstva za zaštitu bilja i to je „ispeglano“ – rešeno,
kada je oborena cema meda. Više nije bilo reči o tom nedozvoljenom sredstvu.
Očekujemo snažnu akciju sa naše strane, ako u Argentini dođe do pada proizvodnje (ili kod ostalih jakih proizvođača), naročito svetlih i ekstra-svetlih medova, koji si izuzetno cenjeni.
Jaka akcija...I velika mudrost. U svakom slučaju zavisimo od interesa onih koji potražuju med, a ne od neke tamo akcije.
Ali i mogućnosti uvoznika – kupaca, da neko vreme plaćaju veću cenu i sačuvaju tržište. To svakako zavisi od reakcije krajnjih korisnika – potrošača i koliko su oni spremni da plećaju veću cenu i koji će se promet ostvariti). To se ipak naziva tržištem.
Na porast izvoza našeg meda je imalo uticaja i nešto što se ne prikazuje, a to je opšti rast cena meda i povećana potražanja. Na postavljanim linkovima se to može pronaći (vidi se kretanje eksportnih cena u par godina, količine i cene meda). Postojao je pad proizvodnje kod jakih izvoznika, koji je bio uslovljen uglavnom vremenskim prilikama (ili nečim drugim npr. Brazil).
Živi bili pa videli, kakva će biti akcija, ako zemlje južne hemisfere ponude puno meda, a med im se uglavnom vodi kao med ekstrakvaliteta.
Nekako se tu uklapa i tekst L. Rajčića u Pčelaru, koji može biti
izlazna strategija mlitavog uticaja akcije, ako „rodi“ na drugom mestu. Biće kriva Argentina i Brazil ako “pridžmelje” našu mnogo hvaljnu akciju.
Postoje i neki komentari i predviđanja kretanja tržišta.
Welcome to our Market Information Page Pa ako rodi na drugom mestu, eto bure u februaru.
To je naveo i predsednik SPOS-a (a i piše na
prethodnom linku - akcija se ne spominje). Osim taktičkog čekanja. Pčelari se pitaju dokle?
Treba biti realan. Imali smo iskustvo sa cenama kukuruza koje su otišle u nebo, jer je npr Kina kao veliki igrač imala probleme sa sušom. Kada se situacija vrati u normalu i cene padnu. Tu nisam video ničije „akcije“. Jednostavno:
rodilo ili nije rodilo.
Da ne spominjem da takva politička propaganda ima i druge posledice. Jedna od njih je tužba jedne firme. Sada je stav da ne sprovodimo akcije, a kada se pogleda forum, stiče se drugačiji utisak: tamo se i humor mora staviti u službu „akcije“.
Druga je ta koja može nepovoljno uticati na poslovnog partnera, ako on pomisli da je
“psihijatrijski slučaj” , pa treba i u tom segmentu biti pažljiv sa izjavama. Naročito, ako se profit svede na minimum.
Pa poslovni partner zaključi da nije nikakav “slučaj” već da nema interes ili želju da se održi u poslu, ili želju da se svi održe u poslu.Zato psihijatrijski slučaj nije dobra kvalifikacija, naročito ako je izgovori predsednik saveza. I
politika mora imati mere ili može biti negativnih posledica. Treba malo smanjiti doživljaj pri uzvikivanju parola: neke mogu imati i posledice.