Bolesti i lečenje pčela-Štetočine i borba protiv njih > Ostale vrste bolesti
Masovno uginuće pčela
Uroš_Petrović:
Danas sam otvorio jednu košnicu da proverim da li su pčele pojele pogače koje sam im postavio i na moje veliko zaprepašćenje pogača koja već duže stoji je jedva načeta. Jedva tek koja živa pčela a podnjača sva ravnomerno prekrivena uginulim. Ovo mi se desilo u 3 društva. Pčele sam uredno tretirao protiv varoe i imale su dovoljno hrane i bila su jaka društva. Uginule ću poslati na analizu. Ja sam početnik, ima li neki iskusan pčelar ideju o čemu se radi?
Драган Нешковић:
Поштовани колега Уроше,
Жао ми је што су Ти страдала та три друштва. Док се не јави неко од искуснијих колега, напиши на ком меду си зазимио своје пчеле, којим препаратима си третирао пчеле против варое, када си пре данашњег прегледа отварао кошнице и какво је онда стање било. Да ли је било у твом крају више дана са јако ниским температурама, да ли је било и колико легла у кошницама и где се то легло налазило. Било би корисно да напишеш и којим кошницама пчелариш. Кажеш да су кошнице имале довољно хране, зашто си онда додавао погаче?
Ако напишеш ових пар информација, колегама ће бити лакше да Ти дају ваљан одговор. Добро је да пошаљеш пчеле на анализу. У сваком случају, главу горе. Ако си нешто погрешио, запамти па немој више. Ако ниси, па Уроше опет главу горе! Дешава се то у овом нашем послу. Свако добро Ти желим.
Поздрав из Мале Моштанице
bulatovic pedja:
Ipak moras poslati pcele na analizu pa cemo vidjeti sta je uzrok i zbog cega su ta 3 dristva stradala. kao sto ko;ega rece glavu gore desava se to. Pozdrav iz Berana.
Никола Маодуш:
Пошто је сада крајње време када људи раде зимско прскање, а џанарика и кајсија у пуном цвату, могуће је да је неко прскао и процветале воћке па да су пчеле страдале.
Uroš_Petrović: