Poštovani,
Postavio bih vam više pitanja i nadam se da to nije neumesno.
Interesuje me kakav je status udruženja građana, koje po odlukama svojih organa pripada savezu, ali to nije dostavljeno Agenciji za privredne registre i nije uneto u podatke koji se nalaze u APR u odeljku: Podaci o članstvu.
Pripada li to društvo zakonski savezu i može li da odlučuje u organima saveza (skupštini) ili da na drugi način punopravno učestvuje u radu saveza.
Osim punopravnog rada u savezu (a svim pravima i obavezama), kako se tretira članarina tog udruženja, uplaćena savezu. Da li je ta članarina uplaćena po svim pravilima i zakonu i može li se knjižiti kao članarina savezu.
I jedno vrlo bitno pitanje: postaje li organizacija (u ovom slučaju Savez pčelarskih organizacija Srbije) „potpuno nova organizacija“ činom donošenja novog statuta ili unošenjem odrednice „međunarodna“, što omogućava Zakon o udruženju građana. Reči koje su pod navodnicima su javno objašnjenje predsednika saveza, koji na osnovu takvih činjenica koristi treći mandat, koji je u statutu definisan za jedno lice: dva uzastopna mandata. Pri tome nema javno objavljenih dokumenata o promeni statusa saveza (udruženja građana).
Razlog postavljanja ovih pitanja je sumnja da ne postoji legitimni rad organa Saveza pčelarskih organizacija Srbije i da su u donošenju odluka za koje se sumnja da su nelegitimne učestvovale organizacije koje nisu upisane u APR kao članovi saveza.
Dragan Šošić
Odgovor iz Agencije za privredne registre:Поштовани,
ако је удружење члан савеза, оно, дакле, има статус члана, а на основу одлука које наводите, уз напомену да удружења воде сама своју књигу чланова. Међутим, како је чланство у савезу предмет регистрације у Регистру удружења, наведени податак потребно је пријавити у року од 15 дана од дана настанка истог. Из наведеног произилази да непријављивање података у наведеном року представља прекршај, што не утиче на само постојање наведеног податка.
Даље, што се тиче учествовања у раду савеза, члан савеза може учествовати у раду савеза, као члан на начин прописан Статутом савеза.
Евентуална чланарина може бити регулисана Статутом, али не представља предмет регистрације у Регистру удружења, као ни књижење истих.
Последње питање, није довољно прецизно формулисано, али указујемо да променом или доношењем новог Статута не настаје ново удружење. (ja sam naglasio - bold)
Срдачан поздрав,
PS
Za one koji su u cilju skretanja teme na forumu SPOS-a pretili ljudima da su“kršili ustav“ ima zanimljivost – ja sam pisao latinicom i dobio odgovor. Neverovatno je kako su me razumeli
.
Statut SPOS-a kaže:
Члан 57.
Мандат председника Савеза траје две године, са могућношћу
још једног поновног узастопног избора.
Obratite pažnju na poslednji odgovor. Tako da je 4+4 u redu, ali za narednog predsednika a ne predsednika? Šćepana Malog. SPOS nije nova organizacija i za one koji obmanjuju narod da neki članovi zakona prestaju da važe, ipak moraju znati da se primenjuje
član 78 koji garantuje kontinuitet društva. Inače,
prevara je krivično delo.
Danas ću verovatno imati više uzastopnih poruka i nadam se da ćete razumeti. Razmatraćemo šta su neki "novi lakrdijaši" (od kojih su neki i na funkciji organa SPOS-a)
obmanjivali javnost, izbegavajući da se osvrnu na taj "opaki"
član 78. Neko izgleda ima loše namere i
obmanjuje javnost.A neverovatno je da mi je kolega poslao na mail PrintScreen-sliku: Isključili su čoveka sa foruma i pripisali mu moje reči! O isključenjima i zloupotrebama, kasnije.