Autor Tema: Ram gradjevnjak  (Pročitano 46838 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže slobodan ilic

  • Stari član foruma
  • *****
  • Poruke: 236
  • Pol: Muškarac
Ram gradjevnjak
« poslato: Januar 10, 2011, 22:30:42 »
Postovane kolege posto sam pocetnik pokrenucu ovu temu jer verovatno mnogima kao i meni nije bas jasno kako se radi sa ovim ramom i molim Vas da svi Vi koji vise znate o tome podelite svoje znanje i iskustvo sa nama.
   U ime svi onih kojima ce Vase informacije dobro doci i u moje licno ime srdacno se zahvaljujem. Hvala

Van mreže Dragan Šošić

  • Više od prijatelja foruma
  • *******
  • Poruke: 2240
  • Pol: Muškarac
  • Lokacija pčelinjaka: Mala Moštanica
Odg: Ram gradjevnjak
« Odgovor #1 poslato: Januar 11, 2011, 09:58:43 »
Namenski postavljen ram na kojem će pčele odgajati isključivo trutovsko leglo se naziva ramom građevnjakom. Uloga ovakvog rama nije samo u redukciji brojnosti varoe. Moguće je u određenoj meri regulisanje brojnosti trutovskih ćelija na ostalim ramovima. Ali kao i puno ostalih činjenica ovo nije apsolutno uvek moguće, jer je pčela živo biće i teško je predvideti i usmeriti svaku reakciju i ponašanje. Početak izgradnje i odgoja trutovskog legla je i pokazatelj stepena oporavka i razvoja zajednice. Tada se pčele približavaju stanju potpune kondicione spremnosti i razvoja jedinki.
Položaj rama građevnjaka u košnici određuje pčelar. I to je predmet rasprava i diskusija na osnovu različitih iskustava. Mora se ozbiljno uzeti u obzir da i objektivnost zaključka o položaju rama građevnjaka može zavisiti od uslova i i geografskog prostora u kojem se dešava ili proverava, ali i od sezonskih uslova koji mogu bitno uticati na efikasnost po pitanju uklanjanja varoe. Imajući ovo u vidu, ne mogu se koristiti iskustva i saznanja koja su sprovođena u npr. hladnijim klimatskim uslovima kao opšti obrazac za položaj ovog rama.